Pierdut BUN de pret !

Ce ai tu cel mai de pret?

Parca aud raspunsurile: familia, sanatatea, banii, job-ul, casa, prietenii, afacerea, STOP !
Despre altceva vreau sa aduc vorba. Sa-ti dau cateva indicii:
– il avem fiecare;
– deseori nu ne ajunge, alteori e cam mult;
– este limitat;
– odata pierdut nu se mai poate recupera;
– nu se poate cumpara oricati bani ai avea;

Da, este vorba despre TIMP.
De cate ori ai raspuns la intrebarea “Ce faci?” cu “Mai nimic, pierd timpul!”
Nimeni nu ne invata ca fiecare secunda care a trecut nu se mai intoarce. Ca o ora pe care “ai pierdut-o” nu se mai poate recupera. Foloseste timpul cu cap, e un bun limitat, nu este reciclabil, returnabil sau reutilizabil. Timpul e ca o clepsidra pe care nu o poti intoarce.

Orice zi care a trecut, si de care nu iti poti aduce aminte peste ani, e o zi traita degeaba!

De fapt, e o chestie de alegeri personale: Ai un timp dat. Ce alegi sa faci cu el? Multi ar spune: “E timpul meu fac ce vreau cu el, si daca vreau sa il pierd, il pierd si gata”. Dar nu uita ca e limitat. Daca ai avea o suma de bani limitata, ai alege la fel de usor sa o pierzi?
“Adevaratul timp este un punct care se numeste “acum”, intepat de o infinitate de drepte care se numesc alegeri in viata.” (I. G. Pascu)

Multi oameni in varsta incep prin a spune: “Mi-am pierdut tineretea facand …” sau “Mi-am pierdut doi ani din viata cu…”. Vrei sa spui si tu la fel candva? De ce sa pierzi timpul, cand poti sa il castigi? De ce sa spui “Am pierdut noaptea” cand poti spune “Am castigat o noapte…”.
Carl Sandburg zice: “Timpul este moneda vietii tale. Este singura moneda pe care o ai si numai tu poti hotari cum o vei cheltui. Fii atent, ca nu cumva sa-i lasi pe altii s-o cheltuie pentru tine.”

Nu mai pierde timpul ! Castiga-l ! Fa lucruri utile! Fa lucruri de care sa iti aduci aminte!

 

 

 

Lasa un raspuns

